U subotu, 23.studenog 2024. održat će se susret zborova Zadarske nadbiskupije (dječji zborovi, zborovi mladih te župni mješoviti zborovi) s početkom u 17:00 sati u katedrali sv. Stošije. Nagovor s temom “Dokumenti Crkve o svetoj glazbi” predvodit će o. Jozo Milanović, benediktinac, a “Praktični aspekti liturgijskog pjevanja” predvodit će don Dario Tičić.
U 18:00 sati započinje svečana večernja uoči sv. Krševana i svetkovine Krista Kralja.
Nakon svečane večernje koju predvodi mons. Milan Zgrablić slijedi orguljaški koncert svjetski proslavljanog orguljaša, prof. mo. Pavla Mašića.
Pavao Mašić (Šibenik, 1980.), dobitnik nagrade Grand Prix Bach i nagrade publike na Bachovom natjecanju orguljaša u Lausanni (2006.), razvija uspješnu karijeru koncertnog orguljaša i čembalista. Raznovrsni interesi njegovog umjetničkog djelovanja obuhvaćaju repertoar baroka i romantizma – s naglaskom na opusima J. S. Bacha, te francuskih i hrvatskih skladatelja – koji, u kombinaciji s temeljitim istraživačkim radom, kao i konstantnom potragom za što izražajnijim interpretacijama, rezultiraju upečatljivim, virtuoznim i vrlo cijenjenim nastupima.
Nakon završenih studija glazbe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, nastavio je poslijediplomske studije orgulja u Lausanni kod Kei Koito, te čembala u Freiburgu kod Roberta Hilla. Dodatne umjetničke impulse dobiva radom s istaknutim umjetnicima kao što su Bob van Asperen, Anđelko Klobučar, Ton Koopman, Laurence Cummings, Daniel Roth, Luigi F. Tagliavini i Christoph Bossert. U razdoblju od 2008. do 2013. kontinuirano se usavršava kod najistaknutijih čembalista današnjice kao što su Pierre Hantaї, Christophe Rousset i Skip Sempé, te u listopadu 2013. g. kao stipendist Francuske Akademije u Rimu odlazi na studijski boravak posvećen interpretaciji francuske glazbe za čembalo u Vili Medici, u kojoj se još od 1803. g. najistaknutiji francuski umjetnici – dobitnici čuvene Rimske Nagrade – intenzivno posvećuju umjetničkom radu. Zahvaljujući Fondaciji Royaumont usavršavao se u razdoblju od 2015. do 2018. na radionicama posvećenima D. Scarlattiju, F. Couperinu, C. Francku, O. Messiaenu i francuskoj orguljskoj glazbi – u okružju inspirativne Opatije Royaumont i Kraljevske kapele u Versaillesu – uz istaknute umjetnike kao što su Blandine Verlet, Aline Zylberajch-Gester, Pierre Hantaї, Jean-Baptiste Robin, Daniel Roth, Vincent Warnier i Thomas Lacôte.
Jedan od najafirmiranijih hrvatskih glazbenih umjetnika svoje generacije, Mašić od 1999. g. djeluje kao glavni orguljaš crkve sv. Marka na Gornjem gradu u Zagrebu gdje nastavlja bogatu tradiciju sviranja orgulja koja se u toj povijesnoj crkvi kontinuirano bilježi još od 1359. g. Usporedno djeluje u zvanju izvanrednog profesora na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje razvija široku pedagošku djelatnost i odgaja nove generacije čembalista i orguljaša. Također, već dvadesetak godina djeluje kao glavni orguljaš Opere HNK u Zagrebu. Redovito koncertira diljem Južne Amerike, Rusije, Europe i Izraela (Bogota, Moskva, Sankt Peterburg, Perm, Basel, Lausanne, Budimpešta, Bratislava, Beč, Freiburg, Zaragoza, Porto, Jeruzalem, Betlehem, Nazaret, Tel Aviv). Sudjeluje u radu žirija međunarodnih natjecanja, voditelj je Orguljaške ljetne škole koja se preko 30 godina održava u Šibeniku, a kao umjetnički voditelj festivala Orgulje sv. Marka zaslužan je za koncertna gostovanja dvadesetak svjetski istaknutih orguljaša koji su po prvi put posjetili Hrvatsku.
Kvaliteta njegova umjetničkog djelovanja prepoznata je s više od 35 važnih inozemnih i domaćih nagrada (Ivo Vuljević, Kantor, Jurica Murai, Ivan Lukačić, Orlando, Porin, Milka Trnina, Nagrada grada Zagreba) među kojima se izdvajaju nagrade na međunarodnim natjecanjima orguljaša u Lausanni, Zaragozi i Puli, a jedini je hrvatski kandidat koji je sudjelovao na čuvenom svjetskom natjecanju orguljaša u St. Albansu (UK) u više od 50 godina njegova postojanja. Iza njega su mnoge značajne izvedbe: Šest partita i Umijeće fuge J. S. Bacha, ciklusi Uzašašće i Rođenje Gospodinovo O. Messiaena, integralne izvedbe orguljskih opusa J. S. Bacha, C. Francka i D. Buxtehudea (u suradnji s Antom Knešaurekom), koncerti za orgulje i orkestar Francisa Poulenca, Ante Knešaureka, Stjepana Šuleka i Silvija Foretića, kao i intenzivan rad na pripremi i tisku sabranih djela za orgulje Anđelka Klobučara i Franje Dugana.
Snima za Hrvatsku radioteleviziju i Croatiu Records; raznolika diskografija uključuje pet solističkih albuma ovjenčanih s ukupno 11 Porina, od čega su čak dva albuma: 1685. Bach, Handel, Scarlatti (2011.) i Bach: Umijeće fuge (2017.) proglašeni najboljim klasičnim albumima godine. Njegov recentni dvostruki album pod nazivom Franjo Dugan: Sabrana djela za orgulje po prvi put predstavlja čitav orguljski opus tog istaknutog skladatelja i orguljaša zagrebačke katedrale s početka 20. stoljeća.
Program koji će izvesti na Eisenbarthovim orguljama u katedrali sv. Stošije 23.11.2024.
Alexandre Pierre-François Boëly (1785-1858)
Fantazija i fuga u B-duru, op. 18 br. 6
Franjo Lučić (1889-1972)
Elegija u f-molu
Franjo Dugan (1874-1948)
Uvod i fugau f-molu
Blagoje Bersa (1873-1934)
Idila (obrada za orgulje: Pavao Mašić)
Davorin Kempf (1947-2021)
Veni, creator spiritus (2020)
- Fantazija
- Koralni intermezzo III. Fuga-fantazija
Franz Liszt (1811-1886)
Sv. Franjo Asiški: propovijed pticama, S. 175/1
Alfred Hollins (1865-1942)
Koncertna uvertira u c-molu